Mine vækstmalerier tager afsæt i grafiske bearbejdninger af naturen. De viser forenklede vækster i geometriske og farverige mønstre. Det er frontmotiver uden skyggevirkning som opleves todimensionelt.
Jeg interesserer mig for naturen og væksters særegne karakter. Jeg maler vækster som farvestrålende, unikke personligheder med referencer til mennesket. Jeg er meget optaget af den stærke symbiose, der ligger i naturen, og mennesket som subjekt heri.
Jeg er meget engageret i miljømæssig bæredygtighed, da jeg tror på, at vores handlinger har en direkte indvirkning på vores planet og kommende generationer.
Jeg er begejstret for tanken om at bruge genanvendt papmateriale fra gamle flyttekasser til mine PapArt værker. Dette materiale har allerede været igennem en rejse, hvor det har tjent sit oprindelige formål, men i stedet for bare at ende som affald, får det nu nyt liv som en del af mine malerier.
Jeg tror på, at små valg og handlinger kan gøre en forskel i bestræbelserne på at bevare vores jord og dens ressourcer.
Mine PapArt malerier tager afsæt i grafiske bearbejdninger af naturen. De viser forenklede vækster i geometriske og farverige mønstre.
- Værkerne er lavet af genbrugspap med akrylmaling og afrivninger. De måler 40x40 cm inkl. ramme. Se shop.
I kunstverdenen er der et stadigt voksende ønske om at udfordre og eksperimentere med traditionelle måder at præsentere kunst på.
Traditionelt set er kunstværker blevet hængt op på vægge på en lineær rækkefølge. Værkerne blev hængt med en bestemt afstand mellem hinanden og var ofte centreret i forhold til øjenhøjde. Denne måde at præsentere kunsten på havde til formål at give hver enkelt kunstværk plads til at blive værdsat individuelt.
Men i dag er der et ønske om at udfordre denne traditionelle ophængning og skabe nye måder at skabe dialog og interaktion mellem kunstværkerne.
Kunstnere og kuratorer eksperimenterer med at hænge værkerne i forskellige højder, skabe asymmetri og endda inkludere installationer, der bryder med klassisk ophængning.
Det er vigtigt at understrege, at eksperimentering med ophængning ikke betyder, at den traditionelle måde at hænge kunstværker på er forældet eller irrelevant. Traditionel ophængning er stadig værdsat af mange kunstnere og beskuere, og den skaber stadig en smuk og værdig måde at præsentere kunst på. Men ved at udfordre traditionen og eksperimentere med ophængningen kan kunsten åbne op for nye muligheder, dialoger og formsprog, der kan berige og udvide vores forståelse af kunst.
- Ophængningen er fra min soloudstilling i galleri Norup, Fredriksberg
Vælg op til 8 værker du vil have vist i dit hjem, før du beslutter dig for et køb.
Atelier ● Anne-Mette Cortsen ● Tronkærgårdsvej 258 ● 8541 Skødstrup ● Mobil: +45 27 30 38 12 ● Mail: annemettecortsen@outlook.dk